Rak jajnika.

CWW_rak_jajnika

Współpraca: Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej
Konsultacja merytoryczna: Prof. dr hab. n. med. Paweł Blecharz

Nowotwory ginekologiczne mają opinię najbardziej niebezpiecznych i trudnych do wyleczenia, wszystkie się ich boimy.
W przypadku mojej mamy, Małgosi Braunek, o którą walczyliśmy z całych sił, rak jajnika dał objawy bardzo późno. Wpadliśmy w panikę związaną z presją czasu, chaosem informacyjnym, brakiem wiedzy i szukaniem jej na własną rękę. Nie mieliśmy pojęcia dlaczego badania USG nie wykazały na obrazie guza, ani z czym będzie wiązało się leczenie chemioterapią, wszystkiego dowiadywaliśmy się sami, tocząc wyścig z chorobą. Chodzi o to, żeby nie tracić czasu, który w sytuacji tej choroby jest na wagę złota.
Rak narządów rodnych jest podstępny, ujawnia się późno, wymaga więc od nas stałej i wnikliwej obserwacji siebie. Ale co dokładnie obserwować? Jakie są pierwsze objawy? Co nas może uchronić przed chorobą, jaki tryb życia? I co robić, kiedy otrzyma sie diagnozę? O tym właśnie jest ta publikacja. Uważam ją za bardzo cenną, bo umożliwia podejmowanie mądrych działań w oparciu o rzeczową wiedzę. Popieram całym sercem.

Orina Krajewska
Aktorka, córka Małgorzaty Braunek